tiistai 14. elokuuta 2012

Vapaapäivä

Tänään minulla oli pitkästä aikaa vapaapäivä keskellä viikkoa. Ihan mukavaa, vaikka se tarkoittaakin että olen lauantaina töissä. Mutta viikko menee nopeammin näin. Enään tasan kuukausi töitä jäljellä!

Olin suunnitellut nukkuvani hiukan pidempään aamulla, mutta sen sijaan heräsin siihen kun talonyhtiön kiinteistöhuoltomies soittaa ovikelloa klo 8.30. Siinä sitten menin avaamaan ovea ihan unenpöpperössä ja hiukset pystyssä. Kiinteistöhuoltomiehen oli tarkoitus tulla katsomaan mitä voi tehdä isolle ampiaisenpesälle ikkunani ulkopuolella. Hän vilkaisi sitä kerran ja sanoi: "Oho, se on aika iso. Ei tota kyllä itse uskalla mennä sorkkimaan. Täytyy kutsua ammattilainen".
Noh, ei kai tässä muu auta kun odotella, että joku tietää miten sen saa poistettua. En vain tiedä kuinka kayuan kestän asua noitten ampiaisnaapureiden kanssa... Eilen yksi ampiainen tuli sisään keittiön ikkunasta. Panikoin, juoksin makuuhuoneeseen ja uskallauduin ulos sieltä vasta aamulla.
Kuulostan varmaan hullulta. Ja onhan tämä koko tilanne kieltämättä vähän hullu.

Noustuani ylös suht aikaisin päätin ottaa vapaapäivästäni kaikki irti ja mennä keskustaan kiertelemään. Kävin ensin aamiaisella yhdessä lempikahvilassani, la torrefazionessa. Minusta on välillä ihanaa mennä yksin kahvilaan lukemaan tai vaan uppoutumaan omiin ajatuksiin. Siellä kuulee sitäpaitsi myös mitä mielenkiintoisimpia keskusteluja. Vaikka enhän minä siis tarkoituksella kuuntele, ihmiset vaan puhuvat kovaa.. (Busted)




Oli kivaa käydä kiertelemässä kauppoja, vaikka teki aika tiukkaa olla ostamatta mitään. Mutta olen ylpeä itsestäni: yksikään ihana villapaita tai takki ei tarttunut mukaan! Pysyin lujana jopa pokkarikirjakaupassa, joka yleensä kuuluu heikkoihin kohtiini. Mutta tiedän että pitää säästä Englantia varten.. Sen sijaan sorruin ostamaan irtokarkkia (paha kierre jäänyt päälle). Ja kun kerran olin ostanut karkkia päätin mennä katsomaan leffaa; - yksin. Välillä on hyvä tehdä asioita yksin. Miksi en voisi mennä katsomaan leffaa jos kerta tekee mieli ja minulla sattuu olemaan vapaata. Sitäpaitsi voi mennä katsomaan juuri sitä mitä itse haluaa nähdä. Suosittelen sitä kaikille. Se kasvattaa ihmisenä kun uskaltaa olla yksin ja miettimättä mitä muut ajattelee. Ja yllätyksekseni suurin osa päivällä leffassa kävijöistä oli yksin. Leffa oli kuitenkin pieni pettymys. Kävin katsomassa "Matkalla- on the road" ja minusta se oli vaan liian pitkä ja jopa vähän tylsä (joku true leffafanaatikko ja hipsteri varmaan on eri mieltä, mutta tämä oli minun mielipiteeni).
Illalla veljeni kävi katsomassa rikkinäistä pesukonettani ja kuten arvelin se on todellakin lost case. Ei siis auta muuta kuin ostaa uusi. Jey...
Huh, tulipa tässä nyt avauduttua ja vuodatettua. Ehkä minulla sittenkin on liikaa omaa aikaa kun Anssi on Barceloonassa...Mutta huomenna taas töihin. Hyvää yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti