tiistai 7. elokuuta 2012

Mökkeilyä

Viikonloppu tuli siis vietettyä Anssin vanhempien mökillä. Tehtiin kaikkia perinteisiä mökkiasioita: uitiin, saunottiin, soudeltiinn järvellä ja syötiin aivan liian paljon. Mikään ei ole yhtä rentouttavaa kuin suomalainen järvimaisema. En tiedä mikä siinä on. Siellä vallitsee sellainen seesteinen rauhallisuus. Harmi vain, että myös hyttyset viihtyvät suomalaisessa järvimaisemassa. Ja nyt minulla on lähempänä miljoona ikävästi kutiavaa hyttysenpuremaa.










Käytiin myös sienimetsässä hyttysten syötävinä. Kanttarelleista olisi myöhemmin tarkoitus tehdä kanttarellirisottoa. Tai Anssin olisi tarkoitus tehdä. Itsehän en osaa edes keittää riisiä polttamatta sitä pohjaan. Olen aika onneton kokki. Mutta onneksi minulla onkin oma personal master chef.



Ja rapukausi on ainakin minun osaltani virallisesti avattu. Itse ravustetuilla ravuilla kaiken lisäksi! Hassua ajatella että pienenä kävin joka syksy perhetutun vuositaisissa rapujuhlissa koskaan syömättä ravun rapua (olin lievästo sanottuna nirso lapsena) ja nyt en voi saada niistä tarpeekseni.


Vaikka ulkona alkaakin jo tuntua syksyltä ei se estä juomasta kesäisiä mohitoja.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti